Albert Heijn-moeder is niet van plan om te gaan waarschuwen voor 'krimpflatie'


Supermarktconcern Ahold Delhaize (onder andere Albert Heijn en Delhaize), is niet van plan om de winkelschappen te voorzien van waarschuwingen over 'krimpflatie'. Bij krimpflatie worden productporties kleiner zonder dat de prijs (naar beneden) meebeweegt.
De Franse keten Carrefour doet dat wél. Die supermarkt gebruikt stickers en bordjes om consumenten attent te maken op kleinere porties tegen dezelfde prijs. Waarom beweegt Ahold Delhaize niet mee? Volgens topman Muller omdat (onder andere) Albert Heijn al transparant is over prijzen. Muller benadrukt de hoge transparantie van eenheidsprijzen, zoals prijs per liter of kilo, en geeft aan dat opvallende waarschuwingsbordjes momenteel niet overwogen worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKritiek, rechtszaak
Carrefour startte de krimpflatieactie om A-merkleveranciers te dwingen prijzen te verlagen, aangezien onderhandelingen tussen supermarkten en voedingsproducenten moeilijker zijn geworden door prijsstijgingen. Zowel supermarkten als de Consumentenbond hebben kritiek geuit op krimpflatie, wat heeft geleid tot een rechtszaak van de Consumentenbond om te bepalen of het een oneerlijke handelspraktijk is. Muller noemt dit overigens 'terecht'.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidVolgens topman Muller is Albert Heijn al transparant over de prijzen. Muller benadrukt de hoge transparantie van eenheidsprijzen, zoals prijs per liter of kilo, en geeft aan dat opvallende waarschuwingsbordjes momenteel niet overwogen worden. Ja, en dan mag jij als consument vervolgens zelf de berekening maken of de prijzen zijn veranderd ten opzichte van je vorige winkelbezoek of ten opzichte van een tijd geleden. Doet ook iedereen. Leuker kunnen ze bij AH boodschappen doen niet maken, wel makkelijker