Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn-moeder is niet van plan om te gaan waarschuwen voor 'krimpflatie'

Waarschuwingen in het supermarktschap voor krimpflatie? Nee hoor, Albert Heijn vindt zichzelf al transparant genoeg.
Kleinere porties, zelfde prijs
Kleinere porties, zelfde prijs
© Shutterstock
Kleinere porties, zelfde prijs
Kleinere porties, zelfde prijs
© Shutterstock

Supermarktconcern Ahold Delhaize (onder andere Albert Heijn en Delhaize), is niet van plan om de winkelschappen te voorzien van waarschuwingen over 'krimpflatie'. Bij krimpflatie worden productporties kleiner zonder dat de prijs (naar beneden) meebeweegt.

related partner content for mobile comes here

De Franse keten Carrefour doet dat wél. Die supermarkt gebruikt stickers en bordjes om consumenten attent te maken op kleinere porties tegen dezelfde prijs. Waarom beweegt Ahold Delhaize niet mee? Volgens topman Muller omdat (onder andere) Albert Heijn al transparant is over prijzen. Muller benadrukt de hoge transparantie van eenheidsprijzen, zoals prijs per liter of kilo, en geeft aan dat opvallende waarschuwingsbordjes momenteel niet overwogen worden.

Kritiek, rechtszaak

Carrefour startte de krimpflatieactie om A-merkleveranciers te dwingen prijzen te verlagen, aangezien onderhandelingen tussen supermarkten en voedingsproducenten moeilijker zijn geworden door prijsstijgingen. Zowel supermarkten als de Consumentenbond hebben kritiek geuit op krimpflatie, wat heeft geleid tot een rechtszaak van de Consumentenbond om te bepalen of het een oneerlijke handelspraktijk is. Muller noemt dit overigens 'terecht'.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Eric Sleeuwits

Volgens topman Muller is Albert Heijn al transparant over de prijzen. Muller benadrukt de hoge transparantie van eenheidsprijzen, zoals prijs per liter of kilo, en geeft aan dat opvallende waarschuwingsbordjes momenteel niet overwogen worden. Ja, en dan mag jij als consument vervolgens zelf de berekening maken of de prijzen zijn veranderd ten opzichte van je vorige winkelbezoek of ten opzichte van een tijd geleden. Doet ook iedereen. Leuker kunnen ze bij AH boodschappen doen niet maken, wel makkelijker

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in