Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstdaling SBS

ProSiebenSat.1, de grootste commerciële televisiemaatschappij van Duitsland, heeft in het tweede kwartaal een netowinst van 59,5 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral op de Duitse markt vielen de inkomsten uit advertenties tegen, zo maakte het bedrijf woensdag bekend. Het Duitse mediabedrijf nam vorig jaar voor 3,3 miljard euro SBS Broadcasting over, waardoor het nu ook eigenaar is van de Nederlandse zenders SBS6, Net5 en Veronica. Door de overname van SBS Broadcasting steeg de omzet van ProSieben in het tweede kwartaal met 45 procent tot bijna 802 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Vorige week vrijdag bleek dat de Telegraaf Media Groep (TMG), als gevolg van de verkoop van zijn aandelen SBS aan ProSieben, gedwongen is voor 377 miljoen euro een belang van 12 procent in het Duitse bedrijf te nemen. TMG verwacht door de verslechterde marktomstandigheden in de tweede helft van dit jaar ruim de helft van deze investering te moeten afschrijven. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in