Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie kleurt de witte reclamewereld in?

Wat we ons zelf tekort doen als we geen diversiteit nastreven.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Eind 2015 laaide er een discussie op over de diversiteit in de reclame. Een diversiteit die er helemaal niet is. In de reclame zijn de allochtonen, medelanders, nieuwkomers of hoe we ze ook noemen, schromelijk ondervertegenwoordigd. In de uitingen, of op de bureaus kom je amper iets anders tegen dan witte mensen - en dan nog meestal witte mannen.

related partner content for mobile comes here

Dat dat opmerkelijk is, weten we nu wel - daar hebben we geen CBS-cijfers meer voor nodig. En net zo opmerkelijk als de afwezigheid van de allochtoon in de Nederlandse reclame is de behoefte iets aan dit gemis te doen.

Een gemis? Jazeker. Want vraag het de Amerikaanse creative directors maar, die spreken allemaal van een toename van de kwaliteit van de creatieve output sinds hun bureau aan diversiteit won. Hoe meer verschillende achtergronden, hoe gevarieerder de output wordt. Leerzaam in dit geval is &;&;, een korte film over dit onderwerp. Let wel: al vijf jaar oud…!

Interessante mensen, met interessante achtergronden en een eigen set uiteenlopende skills...... dat creëert interessante uitingen.

Welk bureau gaat een pitch winnen omdat het als eerste een afspiegeling van de samenleving is? Laten we er eens iets aan gaan doen. En laat ik dan het voortouw nemen: een ieder die hier iets aan wil doen, roep ik op zich bij me te melden. Dan gaan we het samen aanpakken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in