Overslaan en naar de inhoud gaan

Verlies Philips door Vivendi

Elektronicaconcern Philips heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een nettoverlies van 1.355 miljoen euro geleden. Dat ligt vooral aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf maakte dat vandaag voorbeurs bekend. Het nettoresultaat, zonder bijzondere posten en voorzieningslasten voor met name Vivendi Universal, komt uit op een winst van 171 miljoen euro, tegenover een verlies van 382 miljoen euro vorig jaar. In het tweede kwartaal van 2001 maakte Philips een verlies van 770 miljoen euro. Philips had een belang van 3,5 procent in het geplaagde Franse mediaconcern Vivendi Universal. Het tweede kwartaal van Philips is beter dan analisten hadden verwacht. Zij spraken over een lagere nettowinst en een hogere afschrijving op Vivendi. Philips-topman Kleisterlee had 2002 eerder ‘een verloren jaar' genoemd. Het elektronicaconcern handhaaft de verwachting dat de resultaten in het laatste half jaar beter zijn dan over de eerste zes maanden van dit jaar. De omzet in het afgelopen kwartaal was 8 miljard euro, 4 procent hoger dan over dezelfde periode vorig jaar (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in