Overslaan en naar de inhoud gaan

User generated brand games

Na leveranciers van games platforms zoals de Xbox van Microsoft en Wii van Nintendo worden gamers nu ook door fmcg merken gestimuleerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doritos introduceert "Unlock Xbox", een programma waarin videogamers worden gestimuleerd een game concept van maximaal 500 woorden in te zenden. Het concept dient het Doritos brand image weer te geven door de vrijpostigheid en intensiteit van het merk in combinatie met de vorm en smaak te benadrukken.

related partner content for mobile comes here

Uit de inzendingen worden 5 finalisten gekozen. Op basis van deze game concepten worden door Microsoft prototype games voor de Xbox 360 ontwikkeld die beschikbaar worden gesteld via de Doritos , waar bezoekers op hun favoriete game kunnen stemmen. Het winnende game wordt daadwerkelijk door Microsoft in productie genomen en volgend jaar zomer gereleased, meldt AdWeek.

In tegenstelling tot vergelijkbare initiatieven van Microsoft en Nintendo, die zich richten op hobbyisten en beginnende gamestudio's, kan aan het "Unlock Xbox" programma iedereen deelnemen: programmeerkennis en ?ervaring is niet nodig.
Doritos noemt dit "consumer-generated advertising", zelf vind ik dit nog steeds een voorbeeld van user generated games/content. Misschien dekt de term "user generated brand games" de lading wel beter?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in