Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-10 marketing blunders

Columnist Constantine von Hoffman zet in CMO Magazine op vermakelijke wijze de tien grootste marketingblunders van 2005 op een rijtje.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Columnist Constantine von Hoffman zet in CMO Magazine op vermakelijke wijze de op een rijtje. President Bush, Dell en Coca-Cola voeren de lijst aan; niet de geringste merken.

related partner content for mobile comes here

Van Hoffman spreekt over zelfbevlekking en de slechtste promotor van jezelf, die je vaak zelf bent. Terecht, het is verbazingwekkend hoe mensen in hun eigen vlees kunnen snijden. Maar doen we dat allemaal niet bij tijd en wijle?

De slachtoffer van de zelf toegebracht wonden zet Van Hoffman mooi op een rij. Het is Amerikaans georiënteerd en het zou aardig zijn als Molblog in 2006 eens wat flops ging verzamelen. Naast de 'tops' uiteraard, we houden het positief.

De blunders van Bush zijn ook hier redelijk bekend, de grootste uiteraard die met de overstromingen in New Orleans, maar in verband met internet was zijn actie tegen de prachtsite voor mij de ergste.

Op nummer 2 een webloggeval, dat van Jeff Jarvis, met de prachtige titel . Met een begon de negatieve publiciteit over het jokkende Dell. De rest is geschiedenis, maar niet voor het imago van Dell. Dat komt er nooit meer vanaf.

Dat Coca-Cola miskleunde met hadden Nederlandse marketeers met hun Buckler-ervaringen de suikerwaterfabrikant wel kunnen vertellen. Youp hoefde zaterdag alleen maar een hint te geven iedereen wist weer waar het over ging.

En het gelazer dat Ford over zichzelf afriep met de huichelachtige houding ten opzichte van homo's en lesbo's krijgt nog eens een flinke schop na van Hoffman. En terecht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in