Overslaan en naar de inhoud gaan

Studenten verkiezen personeelsadvertentie en advies boven internet

De student geeft bij het kiezen van een toekomstige baan en werkgever, nog altijd de voorkeur aan personeelsadvertenties en persoonlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van het wervings- en selectiebureau Matchone, dat is gehouden onder 520 laatstejaars studenten van diverse studierichtingen in alle universiteitssteden. Voor ruim de helft (52%) van de respondenten zijn personeelsadvertenties in dagbladen en doelgroep-tijdschriften als Intermediair, Carp en ON de belangrijkste informatiebron. Voor 20% begint de zoektocht op internet en 46% is bekend met arbeidsmarktsites of vacaturebanken. Gemiddeld bezoeken zijn deze sites één keer per maand. Een kwart van de ondervraagden stapt naar een wervings- en selectiebureau. Dit gegeven is voor Matchone aanleiding om te concluderen “dat starters een persoonlijke advies belangrijk vinden”.

related partner content for mobile comes here

Wanneer de studenten op zoek gaan naar een werkgever, is voor 51% de functie-inhoud doorslaggevend. Daarna volgen bedrijfscultuur (32%) en salaris en arbeidsvoorwaarden (27%). Aspecten als ‘imago’ en ‘internationaal karakter’ zijn voor de studenten van ondergeschikt belang bij de keuze van een werkgever. Bovenaan het lijstje met interessante startfuncties staat trainee, vooral bij studenten Economie en Human Resources management.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in