Overslaan en naar de inhoud gaan

Spyker heeft principeakkoord over verkoop F1-team

De noodlijdende sportwagenfabrikant Spyker heeft een principeakkoord gesloten over de verkoop van zijn Formule 1-team aan een consortium…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spyker was sinds eind augustus met de kopers in onderhandeling. Uitgangspunt was een verkoopprijs van 80 miljoen euro, maar dat is uiteindelijk 88 miljoen euro geworden, aldus Spyker. De aandeelhouders van het bedrijf moeten op 27 september stemmen over de verkoop van het raceteam. De opbrengst is nodig om schuldeisers tevreden te stellen.

related partner content for mobile comes here

Interim-topman Hans Hugenholtz stelde donderdag dat het niet mogelijk is actief te blijven in de geldverslindende Formule 1 en tegelijkertijd te investeren in de productie van auto's.

Ook buiten het racecircuit raakte Spyker steeds meer in moeilijkheden door een aanhoudende stroom geruchten over een gebrek aan onderdelen en financiële problemen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in