Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat onthult nieuwe reclameplannen

Snapchat is in gesprek met merken en mediabedrijven over Snapchat Discovery.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het idee is dat merken hun nieuws, video’s en reclame via Snapchat kunnen richten op een heel specifiek publiek: jongeren. Er worden dagelijks meer dan een miljoen foto’s met Snapchat gemaakt en de helft van de gebruikers zijn tieners tussen 13 en 17 jaar. Daarmee is het een interessant platform voor merken geworden.

related partner content for mobile comes here

n dat Snapchat in november van start wil gaan met Snapchat Discovery. Voor Snapchat is het een manier om geld te verdienen met de fotodienst. Net als bij normale foto’s die je met Snapchat stuurt, moet je bij de reclamebanners je vinger op het scherm houden om de content af te spelen. In plaats van foto’s en video’s van vrienden krijg je dan een artikel of een korte video te zien, waarbij je eerst naar een commercial moet kijken. Er wordt zelfs gesproken over langere video’s. Snapchat heeft zich tot nu toe voornamelijk gericht op het verder uitbouwen van de groep gebruikers. Inmiddels hebben ze wel bewezen dat ze een vaste plek hebben veroverd op de smartphones van jongeren en is het tijd voor de volgende stap: geld verdienen. Meer dan tien mediabedrijven hebben al interesse getoond in de nieuwe functie.

Dit artikel, geschreven door Gonny van der Zwaag (), is met toestemming doorgeplaatst van iCulture.nl in het kader van een wederzijdse contentuitwisseling om zakelijk mobiel gebruik te promoten.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in