Overslaan en naar de inhoud gaan

SMS geen geschikt retourkanaal voor interactieve televisiecommercial.

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven geeft aan in te zullen haken op het huwelijk van Willem-Alexander en Máxima. Het inhaken gebeurt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een kwart van de bedrijven die inhaakt doet dat door middel van een zogenaamde inhaakadvertentie, eveneens een kwart koppelt er een promotionele actie aan en ruim eenderde van de bedrijven brengt tijdelijk speciale oranje producten op de markt. Vrijwel al deze acties starten voor het huwelijk met een verwachte piek in week 3 en 4.Dit blijkt uit cijfers van Contactive Marketing Contact Center dat in opdracht van DraftWorldwide in week 2 telefonisch onderzoek uitgevoerd heeft onder het bedrijfsleven (hofleveranciers, nationale adverteerders rond EURO 2000 en look-a-likes van beide profielen).

related partner content for mobile comes here

De Máxima-monitor startte 31 maart 2001 direct na de televisie-aankondiging van de verloving van het paar (een programma dat uitgroeide tot het best bekeken tv-programma van 2001 met 7.5 miljoen kijkers). De afgelopen 3 weken is er een continue monitor uitgevoerd op alle promotionele commotie rondom dit huwelijk. De monitor zal doorgaan tot na het huwelijk.

Bedrijven willen inhaken omdat het commercieel interessant is, maar de opgegeven budgetten zijn niet spectaculair (het overgrote deel is minder dan 50.000 euro). De door de Máxima Monitor geregistreerde activiteiten zijn niet opvallend en vaak kleinschalig. Hiervoor lijken drie redenen te bestaan. Allereerst de historisch gegroeide lage koopbereidheid op consumentenniveau in de eerste maanden van het jaar, als tweede de hoge risicoâ

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in