Persoonlijkheid en mediagebruik
Je persoonlijkheid verraadt je mediagebruik, blijkt uit data van psychografisch onderzoeksbureau Mindset Media. In het onderzoek onder 5000 respondenten via Nielsens Online Panel werden ook demografische gegevens en gangbare doelgroeptyperingen meegenomen.
Bijvoorbeeld dat jongeren meer nieuwe media consumeren, en dat hogere inkomensgroepen vaker de krant lezen. Maar persoonlijkheid bleek mediagebruikers sterker te verenigen dan die demografische karakteristieken. Zo bleek dat mensen met veel bravoure (type eerst doen dan denken) 60 procent vaker dan gemiddeld intensief gebruikmaken van álle media.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuHetzelfde geldt voor tegendraadse, sarcastische types. Gedrag is tot in detail te koppelen aan mediakeuze. Wie in een hybride auto rijdt, kijkt bijvoorbeeld vaker tv. Als je biologische ontbijtgranen eet, ben je meestal een trouwe krantlezer. Heb je een grote muziekverzameling, dan zit je veel op internet. Kijk je veel films, dan kijk je ook veel in tijdschriften. Ben je een zapper, dan luister je bovengemiddeld vaak naar de radio. Vooral de combinatie van dit soort data en demografische kenmerken kan marketeers helpen om nog preciezer te targeten.
Bron: Advertising Age
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid