Overslaan en naar de inhoud gaan

Online shopping wordt socialer

Retailers maken in hun online winkels steeds vaker gebruik van user-generated content.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2007 draait het bij online winkelen meer en meer om ervaringen van klanten. Zij prijzen de beste artikelen aan, in plaats van de online verkopers.

related partner content for mobile comes here

Zo laat Amerikaanse online retailer Bazaarchoice keuzes en aanbevelingen van eerdere klanten zien aan de sitebezoeker. De word-of-mouth toevoeging kan volgens de retailers vooral helpen bij klanten die nog niet goed weten wat ze nu eigenlijk willen aanschaffen.

'Het grootste probleem nu bij online shopping is dat de klant teveel keuze heeft', zegt Sam Decker, vice president marketing bij Bazaarvoice: 'Wij denken dat het sociale aspect de keuze vergemakkelijkt en de klant laat denken dat hij winkelt met vrienden.'

Bazaarvoice ontwikkelde recentelijk een platform waar consumenten online videorecensies kunnen uploaden, die ze eerder op Youtube of Google Video hadden gezet. 'De trend hierbij is dat onze marketeers niet meer uitgaan van hun eigen boodschap, maar deze user generated content gebruiken als nieuwe basis voor hun marketing', aldus Decker.

Bron: News.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in