Online shopping wordt socialer


In 2007 draait het bij online winkelen meer en meer om ervaringen van klanten. Zij prijzen de beste artikelen aan, in plaats van de online verkopers.
Zo laat Amerikaanse online retailer Bazaarchoice keuzes en aanbevelingen van eerdere klanten zien aan de sitebezoeker. De word-of-mouth toevoeging kan volgens de retailers vooral helpen bij klanten die nog niet goed weten wat ze nu eigenlijk willen aanschaffen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Het grootste probleem nu bij online shopping is dat de klant teveel keuze heeft', zegt Sam Decker, vice president marketing bij Bazaarvoice: 'Wij denken dat het sociale aspect de keuze vergemakkelijkt en de klant laat denken dat hij winkelt met vrienden.'
Bazaarvoice ontwikkelde recentelijk een platform waar consumenten online videorecensies kunnen uploaden, die ze eerder op Youtube of Google Video hadden gezet. 'De trend hierbij is dat onze marketeers niet meer uitgaan van hun eigen boodschap, maar deze user generated content gebruiken als nieuwe basis voor hun marketing', aldus Decker.
Bron: News.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid