
Zo bleek uit een onderzoek naar de vastgoedprijzen van A1 locaties op winkelgebied dat de grote merken graag aanwezig willen zijn op de toplocaties in hoofdsteden van Europa om zo niet alleen sales te genereren, maar met name om de merkwaarde uit te dragen.
Zo zijn de grote winkels van modemerken, autodealers en bijv. een Apple store in Parijs, London of Rome ook meer toeristenattracties. Een toplocatie draagt dan ook bij aan de merkwaarde en uitstraling van een merk en daarin mag best geld gestoken worden. Zo kost een vierkante meter op 5th Avenue zo'n ?11.364 euro per jaar.
Vacatures
Enterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterSenior PR & Account lead
HAGENS
De Postbank zal iets minder betalen, maar heeft deze week samen met TNT bekend gemaakt de bank- en postzaken te willen gaan scheiden in de postkantoren.
De Postbank hoopt met het openen van de eigen winkels met name zichtbaarder te worden in het straatbeeld, wederom een voorbeeld dus van merkuitstraling.
Misschien gaat de bank wel gebruik maken van de nieuwe methode waarbij je het bereik van een etalage in een cijfer kunt uitdrukken, vergelijkbaar met het bereik van een billboard.
Ook een combinatie van nieuwe media en etalages is mogelijk. Zo zag ik al eerder narrow casting in de etalage van de Chanel store in Parijs.
Philips komt nu met interactieve reclameschermen die de winkelende consument die stilstaat voor de etalage meer informatie laat zien of zelfs de mogelijkheid biedt om via de winkelruit te shoppen. Kortom, aan funshoppen voorlopig geen einde?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee