Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe inzichten rondom etalage en winkel

Naast de mogelijkheden die alle nieuwe media retailers bieden, lijken de ouderwetse winkel en etalage weer 'hot'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo bleek uit een naar de vastgoedprijzen van A1 locaties op winkelgebied dat de grote merken graag aanwezig willen zijn op de toplocaties in hoofdsteden van Europa om zo niet alleen sales te genereren, maar met name om de merkwaarde uit te dragen.

Zo zijn de grote winkels van modemerken, autodealers en bijv. een Apple store in Parijs, London of Rome ook meer toeristenattracties. Een toplocatie draagt dan ook bij aan de merkwaarde en uitstraling van een merk en daarin mag best geld gestoken worden. Zo kost een vierkante meter op 5th Avenue zo'n ?11.364 euro per jaar.

De Postbank zal iets minder betalen, maar heeft deze week samen met TNT gemaakt de bank- en postzaken te willen gaan scheiden in de postkantoren.
De Postbank hoopt met het openen van de eigen winkels met name zichtbaarder te worden in het straatbeeld, wederom een voorbeeld dus van merkuitstraling.

Misschien gaat de bank wel gebruik maken van de nieuwe waarbij je het bereik van een etalage in een cijfer kunt uitdrukken, vergelijkbaar met het bereik van een billboard.

Ook een combinatie van nieuwe media en etalages is mogelijk. Zo zag ik al eerder narrow casting in de etalage van de Chanel store in Parijs.

Philips komt nu met die de winkelende consument die stilstaat voor de etalage meer informatie laat zien of zelfs de mogelijkheid biedt om via de winkelruit te shoppen. Kortom, aan funshoppen voorlopig geen einde?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in