Overslaan en naar de inhoud gaan

Monuta vraagt mee te denken over de toekomst van de uitvaart

De uitvaartonderneming komt met een arbeidsmarktcampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

&;Talentvolle mensen haken nu nog te vaak af bij het zien van vacatures in de uitvaartbranche. Maar zo snel als het leven verandert, verandert ook de manier waarop we afscheid nemen. Dat maakt de uitvaartbranche dynamisch en volop in beweging.&

N=5 ontwikkelde voor Monuta een arbeidsmarktcampagne waarin prikkelende toekomstvisies te zien zijn van influencers met uiteenlopende expertises. Daarmee wil men aantonen dat trends en ontwikkelingen vanuit diverse vakgebieden leiden tot spannende vraagstukken bij Monuta.

Meer dan koffie, cake en een luisterend oor
Monuta is op zoek naar professionals voor zowel de ondersteunende afdelingen (marketing, compliance of HR) op het hoofdkantoor in Apeldoorn, als de tientallen vestigingen in het land. Tot nu toe haken te veel talentvolle mensen af, vindt de onderneming, voornamelijk doordat er hardnekkige vooroordelen hangen rond het werken in de uitvaartbranche. Monuta wil dit doorbreken met een campagne die aantoont dat de uitvaartwereld veel verder gaat dan koffie, cake en een luisterend oor.

related partner content for mobile comes here

Geen herfstbladeren
In de campagne roepen presentatrice Anita Witzier, Marktplaatsdirecteur Olivier van Duijn, Wendy van reismeisje.nl, advocaat Oscar Hammerstein, Katrina Spade van urbandeathproject.org en Generatie Z-auteur Jos Ahlers vanuit hun eigen vakgebied, met prikkelende vragen op om mee te denken over de toekomst van de uitvaart. Hierin komen trends en ontwikkelingen aan bod die je wellicht niet direct zou koppelen aan de uitvaart. Denk bijvoorbeeld aan de deeleconomie, duurzamer leven en digitalisering van onze samenleving. Deze ontwikkelingen zorgen voor spannende vraagstukken in de uitvaart. En moeten laten zien dat er bij Monuta ruimte is voor een breed scala aan professionals uit diverse werkvelden.

Monuta breekt in de campagne met stereotype afbeeldingen, zoals rouwende mensen of herfstbladeren. Met strakke uitingen worden (letterlijk) de wetten van rouwcommunicatie doorbroken. Vanaf nu is de campagne zichtbaar via social, online en outdoor en op de campagnesite .
 

&;Ook je allerlaatste reis kan toch een Caribisch feestje worden?&
- Wendy Pasop, reismeisje.nl

&;Goede spullen weggooien is zonde, waarom dan een splinternieuwe kist verbranden&
- Olivier van Duijn, Directeur Marktplaats

&;Als de dood in de natuur voor nieuw leven zorgt, dan kan dat toch ook bij ons?&
- Katrina Spade, urbandeathproject.org

&;Hoe interesseer je jongeren voor hun uitvaart als hun pensioen al te ver van hun bed is?&
- Jos Ahlers, Auteur Generatie Z

&;Als we zo&;n hekel hebben aan gecondoleerd, verzinnen we toch iets nieuws?&
- Anita Witzier, presentatrice

&;Als zelfs de wetten van het Vaticaan niet meer heilig zijn, waarom dan wel die van de uitvaart?&
- Oscar Hammerstein, Advocaat



 

Opdrachtgever: Monuta
Bureau: N=5
Creative Director: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen, Olaf van der Geld (Interactive)
Creatie: Neeltje Vervoort, Maureen van den Akker,
Strategie: Joris Gruiters
Account: Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Nadine Marcar
Producer: Tisha Hoppenbrouwers, Christ Bloemheuvel
Design: Marcel Berghuis
Motion design: Renoud Netjes
Development: Code & Coding
Fotografie: Monuta
Media: M2Media
Verantwoordelijk bij klant: Bénédicte Thomas, Daphne Beerepoot, Yoram Hutzezon, Henrieke van Dam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in