Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediaconcerns zijn vierde macht in VS

Grote mediaconcerns zijn in de Verenigde Staten een vierde macht geworden, omdat hun politieke lobby-activiteiten de wetgeving…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van 1993 tot 30 juni 2000 spendeerden mediaconcerns 75 miljoen dollar aan steun voor politici, zo meldt Villamedia. Time Warner steekt daar met 4,6 miljoen dollar het meeste geld in. Sinds 1996 stegen de lobby-uitgaven ruim 26 procent. Ook het aantal beroepslobbyisten nam toe: van 234 tot 284. Luchtvaartmaatschappijen en elektriciteitsbedrijven geven wel meer uit dan de mediaconcerns, maar die bedrijven kunnen niet ook nog eens de exposure van hun klanten in de pers beïnvloeden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in