Mediaconcerns zijn vierde macht in VS
Grote mediaconcerns zijn in de Verenigde Staten een vierde macht geworden, omdat hun politieke lobby-activiteiten de wetgeving…
Van 1993 tot 30 juni 2000 spendeerden mediaconcerns 75 miljoen dollar aan steun voor politici, zo meldt Villamedia. Time Warner steekt daar met 4,6 miljoen dollar het meeste geld in. Sinds 1996 stegen de lobby-uitgaven ruim 26 procent. Ook het aantal beroepslobbyisten nam toe: van 234 tot 284. Luchtvaartmaatschappijen en elektriciteitsbedrijven geven wel meer uit dan de mediaconcerns, maar die bedrijven kunnen niet ook nog eens de exposure van hun klanten in de pers beïnvloeden.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid