Lectoraat social media & reputatiemanagement van start


Het lectoraat is gesponsord door Achmea en kent een looptijd van vier jaar en wordt gevormd door lector Sjoerd de Vries en associate lector Sonja Utz.
Het lectoraat is gericht op onderzoek naar de uitwerking van social media op de reputatie van organisaties. Sjoerd de Vries: "Het gebruik van social media maakt een stormachtige ontwikkeling door, maar over het reputatie-effect tasten we nog in het duister. De komende periode gaan we het mediagedrag van verschillende publieksgroepen in kaart brengen en onderzoeken we welke effecten de verschillende uitingen via social media hebben op de naam en faam van organisaties. Op basis van de uitkomsten van het onderzoek wordt een model ontwikkeld dat in verschillende situaties toepasbaar is, zowel nationaal als internationaal."
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSjoerd de Vries heeft zich voor drie dagen per week verbonden aan de NHL. De overige twee dagen werkt hij voor de Universiteit Twente (Communicatiewetenschap). Daarnaast is ook een associate lector aan de slag gegaan in de persoon van Sonja Utz. Zij is voor twee dagen per week verbonden aan de NHL. De overige drie dagen werkt zij voor de Vrije Universiteit Amsterdam (Communicatiewetenschap). De onderzoekers binnen het lectoraat vormen de zogeheten kenniskring.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid