Overslaan en naar de inhoud gaan

Lectoraat social media & reputatiemanagement van start

Vandaag is in Zeist het officiële startsein gegeven voor het lectoraat social media & reputatiemanagement aan de NHL Hogeschool Leeuwarden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is gesponsord door Achmea en kent een looptijd van vier jaar en wordt gevormd door lector Sjoerd de Vries en associate lector Sonja Utz.

related partner content for mobile comes here

Het lectoraat is gericht op onderzoek naar de uitwerking van social media op de reputatie van organisaties. Sjoerd de Vries: "Het gebruik van social media maakt een stormachtige ontwikkeling door, maar over het reputatie-effect tasten we nog in het duister. De komende periode gaan we het mediagedrag van verschillende publieksgroepen in kaart brengen en onderzoeken we welke effecten de verschillende uitingen via social media hebben op de naam en faam van organisaties. Op basis van de uitkomsten van het onderzoek wordt een model ontwikkeld dat in verschillende situaties toepasbaar is, zowel nationaal als internationaal."

Sjoerd de Vries heeft zich voor drie dagen per week verbonden aan de NHL. De overige twee dagen werkt hij voor de Universiteit Twente (Communicatiewetenschap). Daarnaast is ook een associate lector aan de slag gegaan in de persoon van Sonja Utz. Zij is voor twee dagen per week verbonden aan de NHL. De overige drie dagen werkt zij voor de Vrije Universiteit Amsterdam (Communicatiewetenschap). De onderzoekers binnen het lectoraat vormen de zogeheten kenniskring.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in