Forrester: markt social networks overvol


Colony vertelde dit vorige week tijdens de LeWeb conferentie in Parijs. 'Social komt uren tekort, social komt ook mensen tekort', schetst de Amerikaan het dilemma. Forrester Research deed wereldwijd consumentenonderzoek waaruit blijkt dat 86 procent van de westerse bevolking gebruikmaakt van sociale netwerkdiensten.
'Social media', aldus Colony, 'kosten nog maar een fractie minder tijd dan winkelen en de zorg voor kinderen. We bevinden ons in een zeepbel voor sociale start ups. Als deze barst, zal een aantal nonsensdiensten, zoals een location based social network als FourSquare, weggevaagd worden.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe onderzoeker waarschuwt bovendien voor een internetbubble zoals rond 2000: veel bedrijven werden opgericht, maar ze overleefden zelden. Volgens Colony bewegen we ons naar een post-sociale wereld, en zullen social start-ups die gestart zijn in deze fase, de meeste kans maken op succes.
Bron: De Telegraaf
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid