Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: markt social networks overvol

De markt van sociale netwerkdiensten raakt verzadigd. Mensen hebben geen tijd meer over voor extra diensten op hun tablet of smartphone. Zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Colony dit vorige week tijdens de LeWeb conferentie in Parijs. 'Social komt uren tekort, social komt ook mensen tekort', schetst de Amerikaan het dilemma. Forrester Research deed wereldwijd consumentenonderzoek waaruit blijkt dat 86 procent van de westerse bevolking gebruikmaakt van sociale netwerkdiensten.

related partner content for mobile comes here

'Social media', aldus Colony, 'kosten nog maar een fractie minder tijd dan winkelen en de zorg voor kinderen. We bevinden ons in een zeepbel voor sociale start ups. Als deze barst, zal een aantal nonsensdiensten, zoals een location based social network als FourSquare, weggevaagd worden.'

De onderzoeker waarschuwt bovendien voor een internetbubble zoals rond 2000: veel bedrijven werden opgericht, maar ze overleefden zelden. Volgens Colony bewegen we ons naar een post-sociale wereld, en zullen social start-ups die gestart zijn in deze fase, de meeste kans maken op succes.

Bron: De Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in