Overslaan en naar de inhoud gaan

Laatste kans voor anticyclisch adverteren

De economie begint alweer voorzichtig aan te trekken. Dus wie nog anticyclisch wil adverteren moet snel zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tegen de stroom ingaan kan natuurlijk altijd. Maar nu is het moment om durf te tonen en flink uit te pakken. De boodschap is de afgelopen tijd vaker te horen. De Boston Consulting Groep kwam in het voorjaar van 2002 al met een rapport. Het idee bestaat al sinds 1927. Ook op een ander niveau is anticyclisch adverteren zinvol. Denk aan de stille perioden, zoals de zomer. Gelukkig grijpen nog maar weinig bedrijven deze kans, dus het kan nog.
De kosten zijn op dit moment aantrekkelijk laag en een campagne levert vijf procent meer op. De grootste hobbel zit hier voor veel marketeers bij de boekhouders. Ook directies denken dat het beter is om te snijden in variabele kosten dan in structurele. Toch zijn er bedrijven die anticyclisch adverteren. Soms is dat niet eens een bewuste strategie, maar heeft het bijvoorbeeld te maken met het willen handhaven van een bepaalde continuïteit. Ook zijn er branches waar over de hele linie wordt geprobeerd met meer adverteren de zaak op peil te houden, denk aan de automobielindustrie met in Duitsland zowel BMW en Audi als Opel die flink in de buidel hebben getast. Andere opmerkelijke antihelden in dat land zijn de discounters en bijvoorbeeld Unilever, Procter & Gamble, l’ Oréal, Henkel en Axel-Springer-Verlag.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in