Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-systemen domineren callcenters

Veel te vaak bepalen de technische middelen de effectiviteit van een callcenter. Aan IT-systemen wordt niet alleen relatief veel geld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Callcentermanagers hebben het niet makkelijk. Niet alleen moeten zij over de vaardigheden beschikken om de werkvloer snel en effectief te laten werken, maar ook moeten zij alles weten van het telefoonsysteem, de databases, het scriptsysteem en het interactive voice systeem. IT-systemen in callcenters kenmerken zich door een grote complexiteit. Dat betekent niet alleen dat systemen duur zijn, maar ook dat het vaak logge systemen zijn (IT-ers spreken overigens liever in termen van ‘robuustheid’). Als bij de uitvoering van een campagne blijkt dat een script niet goed werkt, duurt het even voordat er aanpassingen zijn doorgevoerd. Sterker nog de mogelijkheden en beperkingen van de IT-systemen bepalen vaak de campagnes, ze schrijven voor hoe er gewerkt moet worden. Natuurlijk is dat goed, want dankzij de systemen kan er efficiënt en gestructureerd gewerkt worden. Maar dat er in een callcenter een kleine 3000 euro wordt uitgetrokken voor de inrichting van de werkplek en gemiddeld zo’n 300 euro voor de training van een agent, geeft toch te denken.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in