Overslaan en naar de inhoud gaan

Intel ook inside China

Intel investeert al jaren stevig in de Chinese markt. De revenuen zijn enorm en voorlopig lijkt daar geen einde aan te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We schrijven 1995 als de jonge Intel-vertegenwoordiger Jason Chen een Intel-bijeenkomst organiseert in China. Bedoeld voor Chinese consumenten, die op een pc-party aan den lijve konden ondervinden wat de producten van Intel in praktijk betekenen. Er kwamen maar liefst 40.000 consumenten op deze bijeenkomsten af. Veel van hen kochten meteen een computer. Dat opende Intel de ogen: we moeten zwaar investeren in deze groeimarkt. Alzo geschiedde.

related partner content for mobile comes here

De huidige topman van Intel, Craig Barrett, probeerde namens Intel al in de jaren zeventig om voet aan Chinese grond te krijgen. Dat viel aanvankelijk niet mee. In de jaren negentig opende China langzaam de grenzen. Intel mocht fabrieken openen, gevolgd door computermakers als Compaq en AST. Inmiddels genereert China 12 procent van de totale jaaromzet van Intel. En is het een van de meest winstgevende regio’s. Geen wonder dat Intel is uitgegroeid tot een van de grootste buitenlandse werkgevers in China (met 3000 medewerkers) en tot een van de grootste adverteerders.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in