HOI-cijfers: FD, NRC.Next in de plus
Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers over het tweede kwartaal 2008 van HOI, instituut voor media auditing. De totaal betaalde kernoplage van AD Nieuwsmedia ging van 425.108 in het tweede kwartaal 2007 naar 409.553 in het tweede kwartaal 2008. De Telegraaf was aanvankelijk weer in oplage aan het stijgen, nu is de daling weer ingezet: van 626.613 naar 623.587. De Telegraaf op zondag vertoont wel groei: van 630.355 naar 631.637 exemplaren.
De Volkskrant had (procentueel) de grootste daling± van 240.083 naar 230.171. NRC Handelsblad gaat van 207.831 naar 199.084. Trouw ziet de oplage licht dalen: van 93.298 naar 91.306. Het gaat goed met NRC.Next (66.647 naar 67.105), Het Parool (63.201 naar 64.369) en Het Financieele Dagblad (54.289 naar 57.091).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBij de vier gratis dagbladen daalde alleen de totaal verspreide oplage van De Pers: 486.399 naar 430.007. Spits ging van 446.766 naar 452.009. DAG ging van 326.086 fors omhoog naar 397.714 en Metro blijft de grootste: van 526.563 naar 552.303.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid