Overslaan en naar de inhoud gaan

HOI-cijfers: FD, NRC.Next in de plus

De oplages van de dagbladen zijn over het algemeen gedaald in het tweede kwartaal van 2008 ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers over het tweede kwartaal 2008 van HOI, instituut voor media auditing. De totaal betaalde kernoplage van AD Nieuwsmedia ging van 425.108 in het tweede kwartaal 2007 naar 409.553 in het tweede kwartaal 2008. De Telegraaf was aanvankelijk weer in oplage aan het stijgen, nu is de daling weer ingezet: van 626.613 naar 623.587. De Telegraaf op zondag vertoont wel groei: van 630.355 naar 631.637 exemplaren.

related partner content for mobile comes here

De Volkskrant had (procentueel) de grootste daling± van 240.083 naar 230.171. NRC Handelsblad gaat van 207.831 naar 199.084. Trouw ziet de oplage licht dalen: van 93.298 naar 91.306. Het gaat goed met NRC.Next (66.647 naar 67.105), Het Parool (63.201 naar 64.369) en Het Financieele Dagblad (54.289 naar 57.091).

Bij de vier gratis dagbladen daalde alleen de totaal verspreide oplage van De Pers: 486.399 naar 430.007. Spits ging van 446.766 naar 452.009. DAG ging van 326.086 fors omhoog naar 397.714 en Metro blijft de grootste: van 526.563 naar 552.303.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in