HMG lijdt onder sportverslaggeving publieke omroep
De marktaandelen die RTL4, RTL5 en Veronica behalen blijven nog steeds achter bij de verwachtingen. In week 37 behaalde RTL4 een gemiddeld…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De publieke zenders behaalden in week 37 een gezamenlijk marktaandeel van 45 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Dat is 8 pct meer dan de vorige week. Met dank aan de Olympische Spelen en Koning Voetbal. Nederland 1 behaalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (23 pct), TV2 op dinsdagavond (32 pct, dankzij Gent-Ajax en Lyon-Heerenveen) en Nederland 3 op zaterdagavond (15 pct).
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Niet alleen de HMG-zenders lijden onder de sportverslaggeving bij de publieke omroep. SBS6 en Net5 behaalden respectievelijk een marktaandeel van slechts 8 en 4 pct. Fox8 bleef stabiel met 3 pct marktaandeel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid