Overslaan en naar de inhoud gaan

Fusie Omnicom-Publicis mag van EC

De Europese Commissie heeft groen licht gegeven voor de fusie tussen Omnicom en Publicis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betekent dat de samensmelting tussen de twee communicatieholdings weer een stap dichterbij is gekomen.  De EC heeft de fusie &;zonder condities&; goedgekeurd. 

Publicis Omnicom Group heeft een inkomen van 23 miljard dollar (bijna 17 miljard euro) en heeft 40 procent van de wereldwijde advertisingmarkt in handen. In de Verenigde Staten werd de fusie . Ook in Australië, Brazilië, Canada, Colombia, India, Japan, Mexico, Rusland, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Turkije en Oekraïne is er inmiddels goedkeuring. 

Daarmee is &;Publicom&; er nog niet. De twee holdings, met hoofdkantoor in Amsterdam, moeten nog wat horden nemen. Ze richten zich daarom op het tweede kwartaal voor de echte start. Onzekerheid is er bijvoorbeeld nog over goedkeuring in China, de diverse beursnoteringen en een fiat van de aandeelhouders van beide concerns. Ook moeten er nog gesprekken worden gevoerd met (internationale) klanten over hoe die bediend gaan worden als de fusie eenmaal concreet is.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in