Overslaan en naar de inhoud gaan

Fouten in bedrijfspost beïnvloeden het beeld van de afzender (zeer) negatief

‘De kans dat je boodschap goed aankomt, wordt een stuk kleiner. Sterker nog, je loopt het risico dat het tegenovergestelde wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van ContactPulse en MarketResponse over big data onder 613 consumenten. Ongeveer de helft van de ondervraagden ontvangt wel eens post of e-mail van bedrijven met een fout in de aanhef of andere persoonlijke gegevens. Soms zijn dit pijnlijke zaken als post aan overleden personen, maar vaak gaat het om fouten in de naam en aanhef. Ruim de helft vindt het echter wel belangrijk om correct te worden aangesproken. Bij bijna 70 procent beïnvloeden bovenstaande fouten het beeld van de organisatie (zeer) negatief.

related partner content for mobile comes here

Met 1-0 achter

Gerben Bresser, manager contact center ContactPulse: ‘Als afzender sta je dus al met 1-0 achter voor je mailing is verzonden, als je je eigen database niet op orde hebt. Consumenten hechten er belang aan goed en vooral persoonlijk te worden aangesproken. Als je hier al de mist in gaat, is de kans dat je boodschap goed aankomt een stuk kleiner. Sterker nog, je loopt het risico dat het tegenovergestelde wordt bereikt.’

Veel moeite

Slechts de helft van de Nederlanders die post of e-mails met fouten ontvangt, geeft deze fouten door aan de afzender. 40 van deze mensen ervaart echter dat zij hier (zeer) veel moeite voor moeten doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in