Fortis scoort laag op schadeafhandeling
Consumenten waarderen de schadeafhandeling van verzekeraars zeer uiteenlopend, blijkt uit onderzoek van Independer.nl.
Gemiddeld scoren verzekeraars een 7,2 voor dit aspect. ZLM krijgt met een 8,6 de hoogste waardering voor schadeafhandeling van zijn klanten. Fortis scoort het laagst (6,2).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaIn het onderzoek zijn drie aspecten beoordeeld door consumenten: klaarstaan voor de klant, beloften nakomen en schadeafhandeling.
Gemiddeld scoort ZLM op deze drie aspecten het hoogst (8,3), gevolgd door Univé, ANWB en Centraal Beheer Achmea (7,5). Fortis heeft gemiddeld een 6,4 en is hiermee de hekkensluiter van de lijst.
In vergelijking met het laatste onderzoek naar de waardering van reisverzekeraars dat in januari is gehouden, daalt de gemiddelde score van Fortis van 6,9 naar 6,4. Het aspect waar Fortis veel op verliest, is de schadeafhandeling (van 7,0 naar 6,2).
Een reisverzekering bij de best gewaardeerde reisverzekeraar (ZLM) is overigens niet voor iedereen weggelegd. ZLM heeft namelijk een beperkt werkgebied: de provincies Zeeland en Noord-Brabant.
De resultaten van dit onderzoek zijn hier te vinden (pdf).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid