Overslaan en naar de inhoud gaan

Fortis scoort laag op schadeafhandeling

Consumenten waarderen de schadeafhandeling van verzekeraars zeer uiteenlopend, blijkt uit onderzoek van Independer.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten waarderen de schadeafhandeling van verzekeraars zeer uiteenlopend, blijkt uit onderzoek van .

related partner content for mobile comes here

Gemiddeld scoren verzekeraars een 7,2 voor dit aspect. ZLM krijgt met een 8,6 de hoogste waardering voor schadeafhandeling van zijn klanten. Fortis scoort het laagst (6,2).

In het onderzoek zijn drie aspecten beoordeeld door consumenten: klaarstaan voor de klant, beloften nakomen en schadeafhandeling.

Gemiddeld scoort ZLM op deze drie aspecten het hoogst (8,3), gevolgd door Univé, ANWB en Centraal Beheer Achmea (7,5). Fortis heeft gemiddeld een 6,4 en is hiermee de hekkensluiter van de lijst.

In vergelijking met het laatste onderzoek naar de waardering van reisverzekeraars dat in januari is gehouden, daalt de gemiddelde score van Fortis van 6,9 naar 6,4. Het aspect waar Fortis veel op verliest, is de schadeafhandeling (van 7,0 naar 6,2).

Een reisverzekering bij de best gewaardeerde reisverzekeraar (ZLM) is overigens niet voor iedereen weggelegd. ZLM heeft namelijk een beperkt werkgebied: de provincies Zeeland en Noord-Brabant.

De resultaten van dit onderzoek zijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in