Overslaan en naar de inhoud gaan

Fitnessbranche; kansen en bedreigingen

Een van de meest voorkomende goede voornemens: meer tijd besteden aan fitness en conditietraining. Vier op de tien Nederlanders spraken dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de meest voorkomende goede voornemens: meer tijd besteden aan fitness en conditietraining. Vier op de tien Nederlanders spraken dit aan de vooravond van 2007 uit, zo vond (bron: Focus op 2007).

related partner content for mobile comes here

Goed vooruitzicht voor de fitnessbranche. Zou je denken... Trendbox kwam echter tot een andere conclusie toen het de resultaten van zijn continue trendonderzoek zag.

Want sinds 1991 blijkt het aantal Nederlanders dat frequent de sportschool bezoekt, nauwelijks te zijn gegroeid.

De florissante groeicijfers van de branche zijn bijna uitsluitend te danken aan een verhoogde intensiteit van de al aanwezige sporters. Veel mensen kopen in eerste instantie een sportabonnement, maar maken er vervolgens geen gebruik van...

De branche hoeft volgens Trendbox dus niet rekenen op blijvende autonome groei, en het profiel van de bezoekers naar leeftijd ondersteunt dat. 50-plussers, en met name het deel 65+, tennissen liever, of doen aan (Nordic) wandelen en golf. Met het oog op de vergrijzing en ontgroening van de bevolking is dit dus een reëel risico voor doorgaande groei.

Volgens Trendbox zullen sportscholen de bakens moeten verzetten; bijvoorbeeld door het aanbod te verbreden naar andere sporten, of medische fitness.
Echte groei is er volgens Trendbox echter voor de sportschoolhouders die het avondje fitnessen tot een wat vollediger avondje uit weten om te bouwen, een sportexperience...

Het volledige verslag, inclusief de tabellen, kun je lezen op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in