Overslaan en naar de inhoud gaan

Einde van gratis muzieksites lijkt nabij

De Amerikaanse muziekindustrie werkt aan een wereldwijde standaard voor het identificeren van digitale muziek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de brancheorganisatie Recording Industry Association of America (RIAA). De standaard betekent zeer waarschijnlijk het einde voor gratis muzieksites als Napster.

related partner content for mobile comes here

Met het identificatiesysteem kan de muzikant of platenmaatschappij bijhouden hoe vaak en door wie een muziekbestand op internet is beluisterd. De RIAA vergelijkt het systeem met streepjescodes die op cd's staan. Nu worden van elke cd die in een winkel wordt gekocht automatisch de auteursrechten afgedragen. Een identificatienummer in elk digitaal muziekbestand moet hetzelfde effect geven. De muziekbranche hoopt met dit project de distributie van digitale muziekbestanden naar zich toe te trekken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in