Cannes op laatste dag: 1x goud, 1x zilver en 6x brons voor Nederland
Film Craft
1x goud en 1x brons voor Nederland.
Goud: 72andSunny Amsterdam - ‘Everyday is day one’ - Samsung, geproduceerd door: Smuggle R London/Exit Films Melbourne
Ogilvy & Mather Amsterdam kreeg brons voor Amnesty International ‘Death Penalty’, geproduceerd door: DPPLR Amsterdam
Every Day is Day One - Samsung - ASP - Surf
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuMy Last Day
Film
1x zilver en 4x brons voor Nederland.
In Film werd zilver uitgedeeld aan Wieden+Kennedy Amsterdam voor ‘Imagine’ en klant S7 Airlines, geproduceerd door Smuggle R London. Het bureau won ook nog 2x brons voor Heinekens The City (Traktor Los Angeles) én The Match (Sonny London).
JWT Amsterdam wist voor Elan opnieuw te scoren met ‘Taste the translation’, productie: DPPLR Amsterdam. Dat won brons.
72&Sunny Amsterdam won ook brons voor Samsung en ‘Everyday is day one’, geproduceerd door: Smuggle R London/Exit Films Melbourne
S7 Airlines: Imagine
Heineken: The City
Heineken | The Match
Taste the translation
Branded Content en Entertainment
1x brons voor Nederland
In Branded Content en Entertainment wist Ogilvy & Mather Amsterdam voor ‘The Oceans’ voor WWF Nederland een bronzen Leeuw te winnen. In deze categorie werd overigens geen Grand Prix uitgedeeld.
Seastars - WWF - TV Ad
Grand Prix Film Craft
De bekende film Monty’s Christmas van John Lewis kreeg een Grand Prix in Film Craft. Het bureau is Adam&Eve DDB in Londen.
John Lewis Christmas Advert 2014 - #MontyThePenguin
Grand Prix Film
F\/Nazeca Saatchi & Saatchi São Paulo (Brazilië) kreeg een Grand Prix voor Leica Gallery’s ‘100’. Er was nóg een Grand Prix. Die ging naar The Martin Agency (USA) voor de campagne van verzekeraar Geico: ‘Unskippable .Family Long Form’.
Leica "100" via La Vida Leica (lavidaleica.com)
Grand Prix Titanium & Integrated
Geen prijzen in deze categorie voor Nederland. Wieden+Kennedy New York kreeg een GP met Re2pect voor Jordan.
RE2PECT Jordan Brand Campaign
Er was ook een Grand Prix For Good. Die ging dit jaar naar The Ice Bucket Challenge. The ALS Association had deze campagne zelf ingestuurd.
91 Celebs ALS Ice Bucket Challenge #4 - Cavill, DiCaprio, Eminem, Daniel Radcliffe, Josh Hutcherson
Alle 23 Grand Prix winnaars op rij vind je hier.
Special awards
Tijdens de laatste prijsuitreiking van de week kreeg Bob Greenberg, oprichter, chairman en ceo van R/GA benoemd tot Lion of St. Mark, als erkenning van zijn grote bijdrage aan de creativiteit in reclame en communicatie.
Voormalig president van de Verenigde Staten Al Gore kreeg de LionHeart Award voor zijn werk om milieu-issues onder de aandacht van de wereld te brengen.
De Creative Marketer of the Year award ging naar Heineken en werd opgehaald door chief commercial officer Jan Derck van Karnebeek.
Agency of the Year werd R/GA New York. Grey NY eindigde als tweede voor deze award, Ogilvy Brasil, Sao Paulo werd derde.
Independent Agency of the Year werd Droga5. Tweede werd Wieden+Kennedy, Portland, en derde Wieden+Kennedy, London.
De Palme d'Or, voor de meest bekroonde productiemaatschappij, is gewonnen door Smuggler USA. Blink UK werd tweede en Somesuch UK derde.
Network of the Year is Ogilvy & Mather, met BBDO Worldwide op de tweede en Grey op de derde plaats.
Ook bekroond werd de Holding Company of the Year, die ging naar WPP. Omnicom eindigde op de tweede en Publicis op de derde plaats.
Festival statistieken
Volgens de festivalorganisatie is Cannes Lions dit jaar bezocht door meer dan 13.500 deelnemers. Er waren meer dan 37.500 inzendingen, meer dan 500 sprekers.
Voor een totaaloverzicht van de Cannes-verslaggeving op Adformatie, zie ons dossier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid