Overslaan en naar de inhoud gaan

8,5 procent Twittergebruikers is geen mens, maar machine

23 miljoen van de actieve Twittergebruikers is een bot en heeft dus geen waarde voor adverteerders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo o Twitter aan de Amerikaanse Securities en Exchange Commissie.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf ontwikkelde een nieuwe metric, die naar boven haalde dat ongeveer ’8,5 procent van alle actieve gebruikers gebruik maakt van applicaties van derden, die automatisch contact maken met de Twitterservers en updates geven, zonder dat hier een actie van een gebruiker aan vooraf is gegaan’.
 
Denk bijvoorbeeld aan de bots van nieuwsdiensten en retailers. Het percentage valse of spam accounts bedraagt minder dan 5 procent van het aantal maandelijkse actieve gebruikers.

8,5 procent van de actieve accounts heeft dus geen waarde voor merken en adverteerders, omdat je er eenvoudigweg niet mee kan interacteren.

Aan de ander kant rekende de nieuwe metric ook uit dat 11 procent van alle actieve gebruikers gebruik maakt van andere applicaties dan Twitter om gebruik te maken va het platform. Eerder veronderstelde men dat dit percentage op 14 procent lag.

Hieruit kun je weer concluderen dat 89 procent van de Twittergebruikers advertenties kan zien op het Twitterplatform, in plaats van 86 procent.

Bronnen: Marketingweek, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in