Overslaan en naar de inhoud gaan

Versnelling van digitaal binnen Out of Home landschap

In Nederland ligt het netto bestedingsaandeel DOOH van de OOH-markt rond de 10 procent, blijkt uit cijfers van Kinetic.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het mediabureau gaf onlangs de vijfde editie uit van het Digital Out of Home (DOOH) Handboek (editie 2016-2017).

Volgens Insights Manager Yvette van den Berg is de snelle groei van digitaal binnen het OOH-landschap evident en vormt het handboek daar een levend bewijs van. ‘In het handboek staan maar liefst 8.000 objecten maar de kwantiteit staat niet voorop. Het overgrote deel van de groei - vorig jaar waren het 7.641 objecten - wordt veroorzaakt door premium digitale objecten. Objecten op een high traffic locatie met schermen van hoge kwaliteit.’

DOOH in Europa
In Nederland ligt het netto bestedingsaandeel DOOH van de OOH-markt rond de 10 procent. Landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kennen een vergelijkbaar percentage. In het Verenigd Koninkrijk gaat het om 40 procent digitaal. De verwachting is dat daar binnen twee jaar meer adverteerdersgeld gaat naar digitale spotjes dan naar papieren posters.

Groei in Nederland
PwC schat in dat in het jaar 2019 wereldwijd bijna 40 procent van de OOH-bestedingen naar DOOH zal gaan. Van den Berg: ‘Gezien de significante stijging in 2016 ten opzichte van de vorige jaren en het feit dat adverteerders steeds meer de voordelen van DOOH zien, zal de groei in Nederland ook de aankomende jaren enorm toenemen. Met programmatic ingekochte campagnes loopt Nederland al voorop.’

related partner content for mobile comes here

Betrouwbare bereikcijfers
Het handboek is bedoeld om professionals, betrokken bij mediaplanning, een referentie te bieden en een indruk te geven van de grote diversiteit aan mogelijkheden. Dennis Kuperus, CEO Kinetic Benelux & Nordics: ‘Als onafhankelijke marktleider ziet Kinetic het als haar taak om de betrouwbaarheid van de door de exploitanten aangeleverde cijfers te valideren en te voorzien van een keurmerk. Het steeds rijkere landschap geeft aan dat Digital Out of Home echt de volwassen status heeft bereikt en daarom vinden we het belangrijk om onze relaties op de hoogte te houden van de meest recente ontwikkelingen. Door het uitgeven van dit handboek stimuleren we de branche ook om steeds meer onderzoek te doen voor betrouwbare bereikcijfers om voor onze cliënten effectievere campagnes te kunnen realiseren.’

Het Digital Out of Home (DOOH) Handboek 2016-2017 is op te vragen bij Yvette van den Berg:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in