Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf forceert discussie over ‘bereik’

De Telegraaf gaat vanaf vandaag eigen totaalbereikscijfers publiceren, waarin het bereik van al zijn nieuwsmedia (krant, internet en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee stelt het concern de huidige rapportages over oplage (via het Hoi), printbereik (Nom) en onlinebereik (Stir) ter discussie. Deze cijfers vormen de basis voor de advertentietarieven.

related partner content for mobile comes here

De totaalcijfers zouden volgens het concern ‘meer recht doen aan de daadwerkelijke mediaconsumptie van consumenten’. ‘Publicaties over alsmaar dalende oplagecijfers van alleen de papieren krant zijn daarmee achterhaald’, aldus directielid Frank Volmer van De Telegraaf in vakblad Adformatie.

Uit onderzoek van het bureau Customer View, in opdracht van De Telegraaf, blijkt onder meer dat de nieuwsmedia van het concern samen in het tweede kwartaal van dit jaar zo'n 2,5 miljoen consumenten per dag bereikten.

Volmer: ‘Steeds meer consumenten beschouwen De Telegraaf als een verzameling van verschillende media, die op verschillende momenten worden gelezen. Het groeiend aantal contactmomenten is een veel belangrijker indicator voor de waarde van ons merk.’

En: ‘Natuurlijk: een deel van onze producten staat onder druk. Dan ga je vervolgens zoeken naar vernieuwing, zoals weekendabonnementen, zondagskrant, internet. Maar wat gebeurt er daarna? Dan blijft men cijfers in de markt brengen waarin je niets van die initiatieven terugziet. We blijven op een traditionele manier het gemiddeld bereik per dag rapporteren, terwijl het aantal contacten van onze media groeit. Ik zeg dus niet dat Nom, Hoi en Stir niet functioneren, ik zeg dat de manier waarop data uit die onderzoeken worden gedestilleerd anders zou moeten. Er moet een discussie komen over het feit dat die huidige multimediale beweging niet wordt gemonitord.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in