Overslaan en naar de inhoud gaan

Sven Kramer samen met moeder in P&G-campagne

Procter & Gamble heeft Sven Kramer en zijn moeder gestrikt als boegbeelden van de ‘Bedankt Mam’-campagne, waarmee de multinational…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne die in aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi wordt uitgerold, wil P&G benadrukken dat achter iedere atleet een toegewijde moeder staat, die bijdraagt aan het succes.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Sven Kramer en zijn moeder spelen de hoofdrol in de Nederlandse variant, maar P&G verklaart zich met de campagne te willen richten op alle moeders.

‘Moeders zijn vaak de spil in het gezin, en streven altijd naar het beste voor hun kinderen. P&G streeft ernaar moeders de beste producten te geven en daarmee waar mogelijk hun leven een klein beetje makkelijker te maken,’ luidt de verklaring van P&G.

De campagne is het Nederlandse vervolg op de -campagne die P&G vorig jaar rondom de Olympische Spelen in Londen lanceerde. Hoewel de multinational in ons land voorheen uitsluitend op productniveau campagne voerde, treedt P&G met de ‘Bedankt Mam’-campagne nu ook in Nederland als overkoepelend concern voor het voetlicht.

De campagne past in de tienjarige samenwerking die door P&G als TOP (The Olympic Sponsor)-sponsor wereldwijd is aangegaan met het Internationaal Olympisch Comité.

Procter & Gamble verklaart de beweging rondom de Olymische spelen te beschouwen als een waardevol marketingplatform, waarmee P&G groei nastreeft in de kerncategorieën, met name bij consumenten die de producten nog niet of incidenteel gebruiken. Ook wordt de campagne gebruikt om consumenten bekend te maken met het overkoepelende merk P&G.

Luc Suykens, Benelux Marketing Directeur van P&G: “Dit is een prachtig concept dat in Londen al van grote waarde is gebleken voor ons. We gaan hiermee nu ook in Nederland aan de slag. We hopen weer veel mensen te kunnen verrassen met deze campagne”.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Wieden+Kennedy zat achter de ontwikkeling van de internationale 'Thank you, Mom'-campagne, die in verschillende landen ook in gelocaliseerde vorm werd uitgerold. Yahoo was verantwoordelijk voor de productie van de mini-documantaires 'Raising an Olympian', die in de Nederlandse versie de moeder van Sven Kramer in het zonnetje zet. In Nederland was Saatchi&Saatchi verantwoordelijk voor de adaptatie en lokalisatie van de'Bedankt Mam'-campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in