Rijksoverheid kiest makers arbeidsmarktcampagne


Met deze meerjarige campagne wordt de rijksoverheid als aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt gelanceerd. De gelegenheidstandem BVD Euro RSCG/Maximum is op de eerste plaats geëindigd in de bureaucompetitie ‘Merkbouw en campagneontwikkeling voor de rijksdienst als werkgever’ van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De andere bureaus waren McCann-Erickson Nederland, Noordervliet & Winninghoff/Leo Burnett, Publicis met ACA en PPGH/JWT.
Het ministerie van BiZa: “Gemiddeld staat werken bij de rijksoverheid bij niet-ambtenaren minder hoog aangeschreven dan werken bij het bedrijfsleven. Echter uit de Arbeidsmarktmonitor Rijksdienst 1998 en 1999 blijkt dat de rijksambtenaren hun arbeidssituatie gemiddeld inhoudelijk beter ervaren dan niet-ambtenaren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS“De laatsten kunnen zich veelal geen voorstelling maken van wat het werken bij de rijksdienst inhoudt. Dit is vooral het accent waarop de campagne over de arbeidsmarkt zich zal richten om de scheve verhouding in de beeldvorming te herstellen,” aldus BiZa.
De campagne zal bestaan uit massamediale uitingen waarbij voordelen en aantrekkelijkheid van het werken bij de rijksoverheid duidelijk worden gemaakt en vooroordelen worden bestreden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid