Overslaan en naar de inhoud gaan

MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

Partijen willen onderliggende consumentenervaringen snel en gevalideerd in kaart kunnen brengen via platform THX.
search
© 123RF
search
© 123RF

MeMo2 en kwalitatieve researchspecialist Respondenten.nl gaan samenwerken. Beide bedrijven hebben elkaar gevonden door de mogelijkheden van THX, het crossmediale marketing meetplatform dat MeMo2 een jaar geleden introduceerde.

Deze samenwerking moet ervoor zorgen dat de onderliggende consumentenervaringen, ideeën en percepties net zo geautomatiseerd,  en gevalideerd kunnen worden gemeten als de meer kwantitatieve KPI’s rond campagnebereik en conversie-attributie.

related partner content for mobile comes here

'Het snel en gevalideerd in kaart kunnen brengen van onderliggende consumentenervaringen en gevoelens is voor merken belangrijk om bestaande klanten beter te kunnen bedienen en daarmee te behouden', zegt Marcel Vogels van MeMo2.

'Stel, je bent Unilever en je lanceert een nieuwe smaak ice-tea. Als Unilever besluit om naast een grootschalige tv- en out-of-homecampagne ook een instore promotie te doen in de verschillende supermarkten, dan wil je naast het bereik en merkeffect ervan, ook graag directe input van de "geraakte" consumenten zelf. Vooral consumenten die feitelijk zijn blootgesteld aan onderdelen van de campagne en daadwerkelijk in contact zijn geweest met de instore promotie en zo’n Ice-tea hebben gedronken.'

Door de samenwerking kunnen kandidaten voor kwalitatief onderzoek real-time worden gevalideerd, geselecteerd en uitgenodigd. Het THX Platform stuurt kleine pushberichten naar de geselecteerde kandidaten om hen te betrekken bij korte persoonlijke surveys, persoonlijke online interviews via de mobiele camera en/of deelname bij online (focus)groepen op gezette tijden.

'We zien een sterke toename van mobiele focusgroepen, testen en onderzoeken onder echte consumenten door de meerwaarde in snelheid, targeting en nauwkeurigheid. Bij Respondenten.nl verwachten we dat die trend blijvend zal zijn', zegt Yvette Huitema, oprichter Respondenten.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in