Overslaan en naar de inhoud gaan

Herinneringen aan Cannes: Susanne van Nierop

Adfo Cannes vroeg verstokte Cannes-gangers naar hun meest memorabele herinneringen. Kortom, waar gáát Cannes (niet) over?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 

related partner content for mobile comes here

Journalist Susanne van Nierop trapt af:

‘De eerste keer Cannes is denk ik sowieso het leukst. In alles; de shortlist, de Saatchi-showreel, de rode lopers, de borrels, de feesten, het vuurwerk. Mijn eerste keer Cannes was in 2002 en ik zag Nike ‘Tag’ de Grand Prix in Film winnen. Nog steeds aanstekelijk goed. Maar het is moeilijk kiezen dus ik noem er nog twee. De Grand Prix voor DDB & Tribal voor ‘Carousel’ was natuurlijk legendarisch en Honda ‘Grrr’ (2008) kan ik ook nog steeds woordelijk meezingen.&;

Nike:

 

Philips Carousel:

 

Honda:

 

Welke ontmoeting maakte het meeste indruk?

‘Die met een in Nederland wonende Engelse regisseur die ’s avonds laat in tranen over de Croisette liep. Hij was net terug gekomen van een reis door India en het contrast met extatische feesten en bacchanalia in Cannes was veel te groot om mentaal te kunnen overbruggen. Dat was voordat iedereen ‘creativity can change the world’ riep. Anders had ik dat wel gezegd natuurlijk. Ik kwam niet veel verder dan een aai over zijn bol en een taxi voor hem regelen. Wat natuurlijk niet lukte, want het is Cannes en daar rijden ook tijdens een festivalweek maar een stuk of vijf taxi’s rond.’

Waar gáát Cannes (niet) over?

‘Ik ben altijd aan het werk geweest in Cannes, dus weet niet goed hoe het is als je geen toegang tot het Palais hebt en geen werk of sprekers kunt zien. Dit jaar ga ik voor het eerst als freelancer samen met een aantal leden van The Freeforce. Ik kan het niet laten om ook te werken en mag dagelijks een column voor Het Parool schrijven.’

‘Cannes draait wat mij betreft altijd om het creatieve werk en de mensen die het gemaakt hebben. Dat is wat de hele wereld daar samenbrengt. Ik begrijp dat mensen ook zonder pas gaan: het is de allerbeste plek om te netwerken. Met de zon in je gezicht en een roseetje in de hand is contact snel gelegd. En dat gaat ook door als de zon ondergaat. Work hard, play hard.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in