Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed leiderschap doet volgen

Op 22 november organiseert The Guardian in samenwerking met Unilever het Sustainable Living debat, een live online debat waarin o.a. Paul…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 22 november organiseert The Guardian in samenwerking met Unilever het, een live online debat waarin o.a. Paul Polman zijn visie zal geven op de mogelijkheden om consumenten te enthousiasmeren voor duurzaamheid.

related partner content for mobile comes here

Er wordt regelmatig beweerd dat marketing verantwoordelijk is voor het en andere maatschappelijke problemen. Blijkbaar heeft marketing een enorme invloed. Het is een vak dat attitudes en gedrag van mensen kan veranderen: zowel in negatieve als in positieve zin. Het is maar net welke intentie je hebt. Ik ben ervan overtuigd dat de kracht van marketing ook gebruikt kan worden om consumenten te inspireren tot duurzame gedragsverandering, zoals het thema van het debat is. En zo kan bijdragen aan duurzame ontwikkeling of het oplossen van maatschappelijke problemen.
Het is een strategische keuze en een vorm van leiderschap om als bedrijf het initiatief te nemen om duurzame gedragsverandering te stimuleren. Door bewustwording ten aanzien van duurzaamheid bij consumenten te vergroten en ze handelingsperspectief te bieden met concrete oplossingen of producten, creëer je kansen voor je merk. Het benoemen van de vormt daarin een essentiële schakel. Ongetwijfeld dat er in het debat op 22 november nog andere succesfactoren en gevoeligheden aan de orde zullen komen. Een aanrader dus. Want een goed voorbeeld doet goed volgen.
Ook jij kunt aangeven wat volgens jou de impact van duurzaamheid op marketing is. is een online gestart om te inventariseren wat er leeft en waaraan behoefte is. Waar loop je als duurzame marketeer tegen aan? Waar ligt de balans tussen ethiek en commercie? Welke eisen worden er aan de duurzame marketeer gesteld? Klik om je visie te geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in