Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM: eindelijk commitment van de top

Goed nieuws voor marketeers. Uit een onderzoek onder CRM-beslissers op Raad van Bestuur-niveau in grote b-to-c ondernemingen blijkt dat na…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

CRM-leverancier Chordiant ondervroeg met hulp van Don Peppers 171 commercieel directeuren en marketing managers uit Nederland, het Vereningd Koninkrijk en Duitsland. In alledrie de landen geeft een kleine 80 procent van de respondenten een hoge prioriteit aan CRM. Bovendien verwacht circa 70 procent dat CRM een hoge impact heeft op het toekomstig succes van de onderneming.

related partner content for mobile comes here

Tevens komt het beeld naar voren dat topmanagers zich realiseren dat strategie belangrijker is dan techniek. In hun omschrijving van CRM hechten ze allen meer waarde aan de houding en het gedrag van hun onderneming naar klanten dan aan de juiste IT-systemen. Een CRM-pakket implementeren zonder duidelijke CRM-strategie doet meer kwaad dan goed, is de algemene overtuiging. Dit moet toch ook goed nieuws zijn voor CRM-leveranciers. Want is het niet zo dat de voornaamste oorzaak voor het mislukken van een CRM-implementatie een gebrek aan strategie en commitment van het management is?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in