Overslaan en naar de inhoud gaan

‘BMW heeft 's werelds beste reputatie’

Google, Daimler, Rolex en Lego complementeren top 5
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de ;s 2015 Global RepTrak 100 ranking heeft de Duitse autobouwer BMW ’s werelds meest waardevolle ‘reputatiemerk’

related partner content for mobile comes here

Voor een goede reputatie koop je niks, maar kan beslist bijdragen aan de winstgevendheid van een bedrijf. Reden waarom vooral in de hoogste regionen van de jaarlijkse ranking door het Reputation Institute goed op elkaar wordt gelet. Alleen al terecht komen in de top 100 is mooi: in de kelder staan eerbiedwaardige iconen als Bacardi (90ste), GlaxoSmithKline (98ste) and Anheuser-Busch In-Bev (100ste).

De merken zijn gerankt aan de hand van hun reputatie op het terrein van innovatie, bestuur en ‘citizenship’. The Reputation Institute stelt dat zijn ranglijst het grootste jaarlijkse onderzoek is naar de reputatie van merken, waartoe 15 verschillende stakeholdergroepen in vijftig landen zijn ondervraagd over 7000 merken. Volgens het instituut heeft de corporate reputatie van een bedrijf invloed op een veelheid aan onderliggende zaken, waaronder koopbereidheid, aanbeveling, investeringsbereidheid, aandelenkoers en crisisbestendigheid. ‘Een aanhoudende trend is dat bedrijven met een goede reputatie zich op veel meer richten dan de producten of service die ze leveren, met corporate social responsibility, arbeidsomstandigheden, bestuur en burgerschap als uitschieters’, aldus Jamie Bedard, CEO van het Reputation Institute

De top 10 Reputation Institute&;s 2015 Global RepTrak 100

1.BMW

2.Google

3.Daimler

4.Rolex

5.Lego

6.The Walt Disney Company

7.Canon

8.Apple

9.Sony

10.Intel

Bron: Marketingmagazine

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in