Blokker leukste reclamefolder
De deurmat werd gisteren in Amsterdam uitgereikt tijdens het zevende Nationaal Congres Ongeadresseerd Reclamedrukwerk. Veldkamp/Marktonderzoek vroeg ruim 800 mensen naar hun voorkeuren. Als slechtst gelezen brochures kwamen die van de Postcodeloterij, de Staatsloterij en Seats en Sofas uit de bus.
Het aantal folders dat de Nederlander ontvangt, stijgt - ondanks de economische recessie - weer licht. Gemiddeld gaat het om 25,9 folders per week. Aan productie en verspreiding werd in 2002 zo'n 690 miljoen euro uitgegeven, 10 procent meer dan in 2001. Het aantal folders dat daadwer-kelijk wordt gelezen, neemt eveneens toe: 37 procent tegen 36 procent in 2001
Opmerkelijk cijfer: de reclamefolder van Albert Heijn blijft steken op een bereik van 51 procent. Met andere woorden: slechts 51 van de 100 consumenten die Alledag in de bus krijgen, bekijken de brochure. Concurrent Dirk vd Broek/Bas vd Heijden scoort met Lekker Doen stukken beter: 64 procent. Volgens insiders is de folder van AH een 'te klein pestding' dat verzuipt tussen de grotere folders van de concurrentie.
‘Dat is absoluut geen punt van discussie’, is de reactie bij AH. ‘We noemen het niet voor niks “de kleinste krant van Nederland”?. En we hebben de folder uitgebreid getest voordat we er echt mee begonnen. De krant wordt heel goed gewaardeerd. De bezorging - wat wel een zorgpunt was - gaat steeds beter.’ Geconfronteerd met het cijfer van 51 procent, zegt de woordvoerster: ‘Wij worden landelijk verspreid. Niet in alle gebieden is AH even goed met winkels vertegenwoor-digd. Als je net meet in die gebieden, kom je natuurlijk lager uit omdat mensen daar minder met AH hebben.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuBron AD
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid