Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube-duo Cinemates regisseert nieuwe Vodafone-commercial

Samen met zes ‘prepaid-gebruikers’ kregen ze 48 uur om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vodafone lanceert met de commercial een nieuwe prepaid-dienst voor jongeren: . In lijn met de campagne – ‘Power to the Prepaid People’ – gaf de telecomprovider de regie uit handen en bood Nederlandse jongeren de kans om zelf de online commercial te creëren.

related partner content for mobile comes here

Videothon
In een 48-uur durende productiemarathon gingen zes geselecteerde prepaid-gebruikers aan de slag met het bekende YouTube-duo . Daarbij werden ze helemaal vrijgelaten in concept en ontwikkeling, als ze maar na 48 uur een commercial af konden leveren.

‘We vonden het gelijk een super tof initiatief’, aldus Kelvin Boerma (19), één van de twee . ‘Met onze eigen producties geven we een kijkje in ons leven, dus deze verantwoordelijkheid was nieuw. De vibe binnen het team was positief en we hadden al snel de verhaallijn voor ogen. Het was een uitdaging om het binnen de tijd af te hebben, maar het is gelukt.’

Volgens Eva Ruiz, hoofd brand & marketingcommunicatie bij Vodafone Nederland, verandert de mediaconsumptie van jongeren bijna dagelijks. ‘Waar eerder veel waarde gehecht werd aan TV, bewijzen platforms als YouTube en sociale media hoe belangrijk engagement is geworden. Het content-aanbod moet daar naadloos op aansluiten en wie weet beter hoe dat werkt, dan de doelgroep zelf?&;

Ruiz: &;Met Vodafone You voegen we daad bij woord aan ‘power to you’ en gingen we de uitdaging aan om de doelgroep zelf in de driver’s seat te zetten. We zijn trots op het resultaat, op de jongeren die hieraan meewerkten én de Cinemates, Kelvin en Peter. We hadden het zelf niet beter kunnen doen.&;

Credits
Regie online commercial: Kelvin Boerma (Cinemates) & Peter de Harder (Cinemates)
Deelnemers:
Amber Smeele (18 jaar)
Brent Egberts (19 jaar)
Gabriela Kapel (20 jaar)
Jonaihra Sprock (19 jaar)
Lennart Schoenmaken (19 jaar)
Max Carless (21 jaar)
Projectleiding namens Het PR Bureau: Viola Welling, What Else Matters
Creatieve sparring: Maarten Boer, Buutvrij for Life
Coach: Maarten Stenvers
Creatief concept & PR: Het PR Bureau
Media ondersteuning: MEC
ATL ontwikkeling: TBWA

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in