Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo koopt mobiele advertentiestart-up

Yahoo is vanaf nu eigenaar van de Amerikaanse start-up Admovate, dat zich specialiseert in mobiele advertenties. Hiermee wil de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is opgericht in 2012 en heeft een techniek ontwikkeld waarmee adverteerders gepersonaliseerde, hyperlokale mobiele aanbiedingen kunnen doen. De start-up is voor een onbekend bedrag , dat de technologie gaat in zijn bestaande advertentieplatformen. Admovate houdt daarmee op met bestaan en team dat erachter zit gaat aan de slag bij Yahoo.

related partner content for mobile comes here

‘Deze acquisitie maakt deel uit van onze inspanningen om verder te investeren in onze advertentietechnologieplatformen – Apt, Genome en Right Media – en inkoop gemakkelijker te maken voor adverteerders en bureaus. De personalisatietechnologie van Admovate versnelt onze mogelijkheden in mobiel adverteren en we krijgen er een uitzonderlijk getalenteerd team bij’, aldus Scott Burke, senior vicepresident Display Advertising en Advertising Technology bij Yahoo.

De verdere investering van Yahoo in mobiele technologie komt niet als een verrassing. Volgens de zijn de inkomsten uit display advertising met elf procent gedaald ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar. Ceo Marissa Mayer heeft in haar eerste jaar bij Yahoo dan ook een record aan investeringen gedaan. Onder haar leiding werden de afgelopen twaalf maanden zeventien mobiele bedrijven aangekocht.

Lees meer mobiel nieuws op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in