Overslaan en naar de inhoud gaan

WNF het favoriete goede doel

Het Wereld Natuurfonds (WNF) is het meest favoriet bij de verdeling van de opbrengst van de inzamelactie Coins for Care. Cliniclowns en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Coins for Care zamelt buitenlandse munten in voor goede doelen. In supermarkten en banken staan inzamelkokers voor de overgebleven muntjes die na de invoering van de euro niets meer waard zijn. Ook is er door diverse doelen een collecte gehouden. De NIPO-peiling is een leidraad voor de verdeling van de opbrengst van de actie in de winkels. De ondervraagden konden aangeven welke doelen van de lijst hen aanspraken. Bijna eentiende van de ondervraagden koos het WNF als favoriet. De eerste vierentwintig doelen op de lijst kunnen rekenen op vijfendertig procent van de opbrengst. Die wordt gelijk

related partner content for mobile comes here

verdeeld. De overige doelen, die zijn onderverdeeld in vier groepen, krijgen zevenentwintig, negentien, elf of zes procent. Coins for Care houdt twee procent van de totale opbrengst. De doelen die hun eigen collecte hielden, zoals de Kankerbestrijding, Greenpeace en het Rode Kruis, zijn niet in het NIPO-onderzoek meegenomen. Het is nog niet bekend hoeveel de totale actie heeft opgebracht. Eind vorig jaar lag Coins for Care onder vuur omdat het oorspronkelijke stemmen op goede doelen via internet fraudegevoelig bleek te zijn. De internetpagina werd daarop gesloten. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in