Weer-targeting: mobiele advertenties getarget op weertype en temperatuur


Mobile Advertising bureau Widespace lanceert vandaag de Weer-targeting dienst
Weer-targeting zorgt ervoor dat adverteerders verschillende advertenties kunnen laten zien op basis van het weertype en de temperatuur.
De dienst zorgt ook voor geografische controle van de distributie van de advertentie. Het plaatst advertenties op de mobiele sites en apps in het advertentie-netwerk die het beste resultaat opleveren op basis van de huidige weersomstandigheden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKeith Ta (Widespace): “We bieden een volledig op het weer gebaseerde dienst nu we ook de mogelijkheid hebben om advertenties te targetten op de meest bekeken media op basis van de huidige weersomstandigheden. We weten dat weersomstandigheden invloed hebben op ons consumptiegedrag, zeker in de zomer. We zijn dan ook verheugd dat we deze nieuwe dienst op dit moment kunnen aankondigen.”
De weer-targeting-advertenties zijn gebaseerd op vier weertypen: zonnig, bewolkt, motregen en zware regenval. Daarnaast kunnen de advertenties ook getarget worden op basis van temperatuur. De controle over wanneer een advertentie te zien is, kan gelinkt worden aan één of meerdere weertypen of temperaturen. Een reisorganisatie kan bijvoorbeeld reizen naar de zon laten zien wanneer het regent, of een kledingretailer kan er voor kiezen om badkleding te laten zien wanneer de zon schijnt.
De weerdata wordt meerdere malen per dag geüpdatet. Om er voor te zorgen dat advertenties tijdens de juiste weersomstandigheden of temperatuur te zien zijn, heeft Widespace ieder land waarin zij actief is opgedeeld in verschillende regio’s. Voor Nederland zijn dit zes verschillende regio’s.
In het verleden is reeds vaker weer-gerelateerde mobile display vertenties ingezet. Zo heeft mediabureau M2Media in het verleden voor KWF een mobile advertising op zonnesterkte ingezet. De mobile banners waren alleen bij voldoende zon te zien. . Keith Ta: "Bij Widespace bieden wij echter een breed netwerk van apps en mobile websites aan, waarop geadverteerd kan worden. Tevens gaat de targeting geheel automatisch in plaats van handmatig."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid