Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer-targeting: mobiele advertenties getarget op weertype en temperatuur

Mobile Advertising bureau Widespace lanceert vandaag de Weer-targeting dienst
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobile Advertising bureau lanceert vandaag de Weer-targeting dienst

related partner content for mobile comes here

Weer-targeting zorgt ervoor dat adverteerders verschillende advertenties kunnen laten zien op basis van het weertype en de temperatuur.
De dienst zorgt ook voor geografische controle van de distributie van de advertentie. Het plaatst advertenties op de mobiele sites en apps in het advertentie-netwerk die het beste resultaat opleveren op basis van de huidige weersomstandigheden.

Keith Ta (Widespace): “We bieden een volledig op het weer gebaseerde dienst nu we ook de mogelijkheid hebben om advertenties te targetten op de meest bekeken media op basis van de huidige weersomstandigheden. We weten dat weersomstandigheden invloed hebben op ons consumptiegedrag, zeker in de zomer. We zijn dan ook verheugd dat we deze nieuwe dienst op dit moment kunnen aankondigen.”

De weer-targeting-advertenties zijn gebaseerd op vier weertypen: zonnig, bewolkt, motregen en zware regenval. Daarnaast kunnen de advertenties ook getarget worden op basis van temperatuur. De controle over wanneer een advertentie te zien is, kan gelinkt worden aan één of meerdere weertypen of temperaturen. Een reisorganisatie kan bijvoorbeeld reizen naar de zon laten zien wanneer het regent, of een kledingretailer kan er voor kiezen om badkleding te laten zien wanneer de zon schijnt.

De weerdata wordt meerdere malen per dag geüpdatet. Om er voor te zorgen dat advertenties tijdens de juiste weersomstandigheden of temperatuur te zien zijn, heeft Widespace ieder land waarin zij actief is opgedeeld in verschillende regio’s. Voor Nederland zijn dit zes verschillende regio’s.

In het verleden is reeds vaker weer-gerelateerde mobile display vertenties ingezet. Zo heeft mediabureau M2Media in het verleden voor . De mobile banners waren alleen bij voldoende zon te zien. . Keith Ta: "Bij Widespace bieden wij echter een breed netwerk van apps en mobile websites aan, waarop geadverteerd kan worden. Tevens gaat de targeting geheel automatisch in plaats van handmatig."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in