Overslaan en naar de inhoud gaan

Web 3.0: van consumentenmarketing naar robotmarketing

We zijn onderweg naar Web 3.0, ook bekend als het ‘semantische web’, waar computers informatie kunnen begrijpen zonder menselijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Web 3.0-robots zullen webpagina’s echt kunnen lezen en begrijpen. Het is nog geen volwaardige kunstmatige intelligentie maar gaat wel een heel eind die richting op.

related partner content for mobile comes here

Consumenten hebben straks hun persoonlijke online agents. Dat zijn robotbutlers die voor hun 'meesters' informatie gaan zoeken en interpreteren, de gewenste beslissingen nemen en bescherming (of liever: afscherming) bieden tegen irrelevante marketingboodschappen.

De consequenties voor marketing zullen groot zijn. Om een consument persoonlijk te bereiken, zul je eerst zijn persoonlijke online agent aan je zijde moeten krijgen. Consumentenmarketing wordt robotmarketing.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in