Washington Post pionier met RSS-advertenties


De Amerikaanse krant Washington Post bij het spits af met distributie van advertenties via RSS, zo merkte AdAge op. Washington Post is daarmee de eerste 'major news site' die dat volgens AdAge doet. Maar nieuws is het fenomeen niet.
De eerste advertentie die abonnees op de RSS-feed van de Washington Post kregen meegestuurd was die voor een tv-show van de zender MSNBC, te weten The Situation with Tucker Carlson. Het bureau dat de productie verzorgt is Mediavest.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWashington Post heeft RSS van begin af aan heel serieus genomen en gebruikt de technologie niet enkel om dichter bij de lezers te komen in het algemeen, maar ook om te specificeren nar interesses van de lezers. De krant biedt niet minder dan 150 (!) RSS-feeds en het is leerzaam om te zien wat er al niet wordt aangeboden.
De allereerste met advertenties in RSS-feeds is Washington Post zeker niet. Al in mei begon Google met Adsense voor RSS en concurrent Overture van Yahoo experimenteert er al veel langer mee.
RSS-adverteren is dan ook nog voor het overgrote deel tekst, maar de html-advertenties weten ook meer en meer hun weg te vinden naar de RSS-readers. Wat ermee gedaan wordt is nog niet duidelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid