Overslaan en naar de inhoud gaan

Waardecreatie: nu met imaginationbooster!

Stel je eens voor: je kunt je brein oprekken en daarmee je verbeeldingskracht/creativiteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Stel je eens voor: je kunt je brein oprekken en daarmee je verbeeldingskracht/creativiteit. Je betreedt een wereld van oneindige mogelijkheden. Te mooi om waar te zijn? Welnee! , auteur van befaamde boeken als The Experience Exconomy en Authenticity, laat in zijn nieuwste boek zien dat je je verbeeldingskracht kunt boosten zodat je meer klantwaarde genereert.

related partner content for mobile comes here

Non-lineair denken
De meeste (80%) innovaties in het bedrijfsleven mislukken. Voor mij is een van de belangrijkste redenen de decline of genius; hoe ouder, hoe minder creatief. Peuters/kleuters zijn de grootse non-lineaire denkers zijn op deze wereld. Tot zijn 5e is de mens nog in staat voor 98% non-lineair (oftwel out of the box) te denken; daarna neemt dit vermogen heel snel af. Ouder dan 25 jaar? Dan bent u nog maar voor 2% in staat non-lineair te denken. En al die bedrijven met die volwassen mensen maar flink out of the box innoveren en de concurrentiestrijd aangaan. I don’t think so.

Multiverse
Maar niet gevreesd, Joseph Pine heeft een model neergezet, de - -, waarmee hij ons brein oprekt en openbreekt naar nieuwe dimensies van creativiteit. Met als resultaat enorme waardecreatie voor de klant. Normaal gesproken kennen de meeste marketeers in bedrijven wel als het gaat om klantwaardecreatie. Deze materie is afgezet tegen de verticale lijn die de lengte/tijd van de klantrelatie weergeeft en de horizontale lijn van de plaats waar deze materie (commodity, services of experiences) wordt gecreëerd. Dit zal in de toekomst niet voldoende zijn om je als bedrijf krachtig binnen de zwaar concurrerende markt neer te zetten.

Verbeeldingskracht
We kunnen de tijd, materie en plaats ook doortrekken naar virtueel en zelfs driediemensionaal maken. Wow, de Multiverse is een feit! Waardecreatie is daar superschaalbaar en biedt oneindige mogelijkheden. Het containerbegrip out of the box kan weer serieus worden genomen; Joseph Pine blies het op vrijdag 30 september tijdens zijn bij Seats2Meet nieuw leven in. Daar komt bij dat hij rechterhersenhelftcapaciteit verbeeldingskracht weer volop in de schijnwerpers zet: First you dream it, then you build it!, aldus Pine. Walt Disney ging ook zo te werk.

Willen we willen innoveren is het belangrijk weer kleuter te worden en af te geraken van onze ‘state van terminal seriousness’ (quote van , Professor Open Innovation & Business Venturing Universiteit van Maastricht). Hoeveel zou een klant ervoor over hebben als jouw bedrijf tijd oneindig maakt? Juist, heel erg veel! Dus kom lekker meespelen in de zandbak tijdens a.s. bij in Utrecht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in