Overslaan en naar de inhoud gaan

TV kijken via smartphone groeit met 75%

SPOT publiceert resultaten GfK onderzoek Trends In Digitale Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het nieuwe onderzoek van Gfk blijkt at ruim een kwart van de Nederlanders via de tablet televisie kijkt. Dit is een groei van 13% ten opzichte van 12 maanden geleden. Het TV kijken via de smartphone is zelfs met 75% gegroeid. Ook de tijd die consumenten op mobile devices televisie kijken is met 46% gestegen. Het blijkt dat het TV kijken via de smartphone in vergelijking met vorig jaar met maar liefst 75% is gegroeid, van 8% in december 2013 naar 14% in december 2014.  Het TV kijken via de tablet is met 13% ook verder toegenomen, van 24% in december 2013 naar 27% in december 2014. De percentages voor TV kijken via laptop en PC zijn nog hoger, respectievelijk 31% en 25%. Deze zijn het afgelopen jaar echter constant gebleven.

related partner content for mobile comes here

Naast het groeiende aantal tablet- en smartphone gebruikers is ook verbeterde kwaliteit mobiele schermen een belangrijke factor dat consumenten de mobiel pakken om televisie te kijken. Tevens wordt het aanbod aan TV-apps en -diensten voor deze mobile device groter. 

Youtube, NPO Uitzending Gemist, en RTL XL zijn de populairste TV-websites van het afgelopen jaar. Dat online video een grote aantrekkingskracht heeft op consumenten komt niet alleen in de ranglijst van TV- websites naar voren. De meerderheid van de top 10 meest gebruikte apps op tablets én smartphones zijn video-gerelateerd, waarbij de eerder genoemde drie merken hoog scoren.  Bovendien maakt 14% van de Nederlanders wel eens gebruik van Netflix, terwijl 4% aangeeft dit van plan te zijn.

Over het onderzoek
Trends in Digitale Media is eind 2014 voor de achtste keer uitgevoerd door GfK. Het onderzoek wordt mede mogelijk gemaakt door KVB – SMB, PMA, RAB en SPOT. De steekproef, afkomstig uit het GfK online panel, bestaat uit 1.007 Nederlanders van 13 jaar en ouder die gebruik maken van internet en is representatief voor deze groep (93% van de bevolking 13+).

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in