Overslaan en naar de inhoud gaan

Tabak op het witte doek

Uit een Brits rapport is gebleken dat in de jaren tachtig en vroege jaren negentig tabaksfabrikanten behoorlijk veel moeite hebben gedaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blad zegt dat tenminste één tabaksproducent, R.J. Reynolds, zijn pr-bureau inschakelde om 188 acteurs, regisseurs en andere beroemdheden te voorzien van gratis sigaretten. Het rapport baseert zich op meer dan 1500 documenten uit de tabaksindustrie, die tot voor kort geheim waren. Dat er sinds 1990 niet meer aan betaalde product placement werd gedaan binnen de sigarettenbranche, zoals de tabaksfabrikanten zelf aangeven, wordt bevestigd door het rapport van Tobacco Control. De onderzoekers hebben geen aanwijzingen gevonden dat de fabrikanten na het midden van de jaren negentig gratis sigaretten bleven uitdelen of op een andere manier hun producten op televisie of film probeerden te brengen. Toch is één van de conclusies dat het gebruik van tabak in films juist enorm toe is genomen na 1990. ‘Er kunnen verschillende redenen zijn voor deze toename, maar het intensieve voorwerk dat de tabaksindustrie heeft gedaan in de jaren tachtig en vroege jaren negentig spelen hier zeker ook een rol’, zo staat in het rapport. (Bron: ‘O Dwyers’)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in