'Sponsoring musea ten koste van kwaliteit'
Musea in Nederland dreigen door te slaan in hun jacht op sponsors en publiek. Het gaat ten koste van de kwaliteit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat zegt directeur Alexander van Grevenstein van het Bonnefantenmuseum in Maastricht vandaag in het AD. "Als wij ons gaan bezighouden met tentoonstellingen van de koningin, Dennis Hopper of Bennetton, dan kunnen we ons afvragen of we daarvoor wel het woordje kunst moeten zetten. Dan ben je een Kunsthal. Je zakt inhoudelijk." De balans is volgens hem zoek. Door de terugtredende overheid gaan musea noodgedwongen massaal op zoek naar sponsors en publiek. Zo ontstaat er 'totale versnippering van de culturele infrastructuur'.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid