Overslaan en naar de inhoud gaan

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…

Beautymerk L.O.V adviseert cosmetica-consument met spraakgestuurde spiegel.
Miniatuurvoorbeeld
© L.O.V
Miniatuurvoorbeeld
© L.O.V

Spraaktechnologie staat in het middelpunt van de belangstelling. Het onderwerp stond hoog op de agenda van zowwel de CES beurs in Las Vegas als South by Southwest (SXSW) in Austin. Alle grote tech bedrijven zijn er mee bezig en de verwachting is dat stembesturing steeds meer deel gaat uitmaken van ons dagelijks leven: of het nu gaat om navigeren in de auto, het aan- en uitzetten van muziek of bedienen van verlichting. De verwachting is algemeen dat spraakbesturing vooral ingang zal vinden in en om de woning.

related partner content for mobile comes here

Dat de techniek ook kansen biedt voor retail, blijkt uit een aankondiging van cosnova, een Duitse fabrikant van cosmetica die zich zelf afficheert als ‘pionier op het gebied van nieuwe tools en trendexpertise bij verkooppunten’. Met het nieuwe make-up merk L.O.V geeft het bedrijf naar eigen zeggen ' invulling aan de digitale trend van spraakherkenning naar een displayconcept' .

Handen vrij

Het komt er op neer dat L.O.V een prototype heeft ontwikkeld van een ‘voice activated digital assistant’. Zeg maar, een spraakgestuurde spiegel die het zal inzetten op al haar verkooppunten. De consument stelt de digitale assistent een vraag, bijvoorbeeld over een specifiek product, een kleur of iets bijzonders.  Vervolgens geeft de slimme spiegel een persoonlijk beauty-advies. Deze wordt getoond op het scherm, maar kan indien gewenst ook gemaild worden.

Met tutorials en how-to video’s laat de ‘smart mirror’  zien hoe je L.O.V producten kunt combineren met een trendy look. De gebruiker kan de video’s afspelen, pauzeren en stoppen met spraakopdrachten. Daarbij verdwijnt de video naar de achtergrond en verschijnt een spiegel, zodat de gebruiker (die de handen vrij heeft) de look gelijk kan uitproberen voor de spiegel.

Video: Dit is hoe de L.O.V Voice Activated Beauty Shop werkt

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De spraakgestuurde spiegel is ontwikkeld is door de Think Tank en Digital Unit afdelingen, die cosnova in het leven heeft geroepen voor de ontwikkeling van innovatieve retailconcepten. Bij de ontwikkeling van het prototype liepen deze volgens digital innovation manager Henri Ritter overigens wel tegen een aantal uitdagingen aan, ‘zoals welke interface is geschikt voor spraakherkenning en welke display vervult de eisen van een spiegel maar kan ook intense kleuren laten zien?’

Een specifiek probleem bij de inzet van spraakherkenning zijn achtergrondgeluiden, maar Ritter verwacht dit met nieuwe technologieën zoals 3D audio in de toekomst te kunnen oplossen. ‘Met L.O.V zijn we erin geslaagd om een functionerend prototype van een Smart Mirror te ontwikkelen. Een prototype dat niet alleen op verkooppunten werkt, maar ook de consument thuis een meerwaarde kan bieden.' 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in